Mai
6
Do
Online-Workshop “Publishing in the English language academic market for non-native speakers” @ Bauhaus Research School Universität Weimar
Mai 6 um 10:00 – Mai 7 um 16:00
Online-Workshop "Publishing in the English language academic market for non-native speakers" @ Bauhaus Research School Universität Weimar

This course takes the outside view on academic publishing in the English language market. For non-native speakers, the Anglo American publishing environment can be dauntingly different, as it
functions according to culturally specific rules and market models that are not apparent to outsiders.

Yet, for any international scholar publications in English language journals and books are a major stepping stone for a successful career The course is aimed at early and mid-career academics of all faculties who wish to publish their work in English. It provides those unfamiliar with the particularities of UK and US publishers with all the information they need to confidently approach the press of their choice. Focusing on the practical steps involved, the course provides a concrete publication roadmap based on the
participants’ actual projects.

These and many more questions will be addressed as part of the workshop:

What criteria do publishers apply when deciding for or against a proposed project?
How do you find and approach the best journal for your article?
What matters in book contract negotiations?
How much support can you expect from your editor?

More information on the website of Universität Weimar

© pixabay 2019 / Foto: geralt

Jun
17
Do
Online-Workshop “Sichtbar schreiben: Marketing für Wissenschafts- und Sachtexte” @ GRADE Universität Frankfurt
Jun 17 um 10:00 – 16:00
Online-Workshop "Sichtbar schreiben: Marketing für Wissenschafts- und Sachtexte" @ GRADE Universität Frankfurt

Während Bescheidenheit eine Zier sein mag, ist es auch in der Wissenschaft wichtig, dass Ihre Publikationen wahrgenommen werden. Wie Sie dies seriös bewältigen, wie Sie Ihre Kolleg*innen am besten erreichen und möglichst viele potenziell Interessierte informieren können, die Ihr Verlag allein in dieser Form nicht erreicht, all dies lernen Sie in diesem Workshop. Er richtet sich an alle (potenziellen) Autorinnen und Autoren, die wissenschaftliche Texte veröffentlichen und verbreiten wollen. Gemeinsam eruieren wir die Möglichkeiten, die Sichtbarkeit der Texte zu erhöhen, ohne dabei aufdringlich oder aggressiv aufzutreten. Schließlich bedeutet eine Veröffentlichung, der (interessierten) Öffentlichkeit aktiv Erkenntnisse und Wissen zu vermitteln.

Methoden:
• Schreibsprint/Hot Pen
• Brain Dump
• Mind Map
• Text verfassen und vortragen (freiwillig)

© pixabay 2019 / Foto: Free-Photos